بیماری مادرزادی قلب

پیشگیری و درمان بیماری های مختلف

بعد از تولد ممکن است  در دوره نوزادی ، شیرخواری ، کودکی ، جوانی و یا بزرگسالی علایم بالینی و یا مشکلات خود را نشان دهند .با این حال تشخیص این بیماریها در جنین نیز از جهاتی دارای اهمیت  می -باشد. بیماریهای مادرزادی قلب بر حسب محل درگیری قلب بسیار متنوع می باشد .

بطور کلی  بیماریهای مادرزادی قلبی به چند گروه تقسیم می شود :

1- بیماریهای که در انها بدلیل ارتباط بین بطنی (VSD  (،ارتباط  بین دهلیزی)  (ASD2یا ارتباط  بین آئورت و شریان ریوی   PDA)) جریان خون ریوی افزایش می یابد. در این نوع بیماریها بر حسب نوع  بیماری و شدت ان مشکلات بالینی ان ممکن است بصورت نارسائی قلبی ،عدم وزن گیری مناسب  ،عفونت مکرر تنفسی و یا تنها بصورت صدای غیر طبیعی قلبی باشد .

2- بیماریهای که در انها کبودی علامت عمده می باشد .در این گروه از بیماریها جریان خون ریوی کاهش یافته می باشد.بیماری ممکن است بصورت تنگی شدید دریچه ریوی و سوراخ  بین بطنی ( TOF )  ، عدم تشکیل دریچه ریوی ( PA ) ,غیره باشد .کبودی در این گروه از بیماریها ممکن است از بدو تولد یا ماهها بعد دیده شود .

3- گروه سوم از بیماریهای مادرزادی قلبی بیماریهای هستنند که در انها یکی از دریچه های قلبی آ ئورت (AS    ) یا دریچه ریوی (  PS  )  یا رگ آ ئورت تنگی داشته باشد (  COA ). در این گروه از بیماریها اغلب کبودی وجود ندارد.

4- گروه بعدی از بیماریهای مادرزادی قلبی بیماریهای کمپلکس می باشد که اغلب چند اختلال قلبی بطور همزمان در بیمار وجود دارد. مثل عدم تشکیل دریچه سه لتی ، سوراخ بین بطنی وتنگی شدید دریچه ریوی که  بطور همزمان در یک بیمار وجود داشته باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در سه شنبه 6 تير 1391برچسب:,ساعت13:16توسط امیر اردلانی | |